راهنمای پذیرش بیماران بین الملل

با کمال افتخار ورود شمارا به مرکز چشم پزشکی بیناگستر شیراز که دارای پیشرفته ترین دستگاهای چشم پزشکی موجود در دنیا و دارای گواهینامه ایزو 9001- 2015 می باشد خیر مقدم می گوییم. تمام تلاش و کوشش پزشکان و کارکنان این مرکز انجام خدمات به شما عزیزان مراجعه کننده به بهترین شکل ممکن می باشد.

راهنمای پذیرش حضوری

خواهشمند است در زمان مراجعه در طبقه همکف با مراجعه به اطلاعات کارشناس IPD ( طبقه اول) را مطلع فرمائید. با حضور کارشناس IPD پس از انجام مقدمات درمان و پذیرش شرایط حضور شما و روند درمان آغاز و در بخش بستری کلیه امور آزمایشات و معاینات قبل از عمل انجام می گردد. کلیه اطلاعات آموزشی در فرم هایی که از پرستار بخش دریافت می دارید قابل دسترسی می باشد. در صورت نیاز به خدمات رفاهی خارج از مرکز از قبیل تبادل ارز، خدمات رفت و آمد، اقامت با کارشناس IPD هماهنگ نمائید.

خدمات رفاهی

  • غذا: جهت سفارش غذای مورد نظر خود و همراه، به منوی غذا که در اتاق شما موجود می باشد مراجعه و سفارش خود را علامت زده به پرستار IPD اطلاع دهید.
  • ترانسفر: تسهیلات جهت نقل و انتقال. خواهشمند است مسئول IPD را مطلع فرمائید.

شماره های مورد نظر

جهت ارتباط با مسئول IPD:

واتس آپ: 09339063784

ایمیل: binagostaripd@gmail.com

لطفا به موارد زیر توجه شود:

1- درصورت وجود بیماری خاصی مانند بیماری های قلبی – عروقی، مرض قند، آسم، تشنج و غیره پرسنل محترم بخش و اتاق عمل را در جریان بگذارید.

2- بیماران محترم اگر داروی خاصی را به طور منظم مصرف می کنند داروهای خود را به همراه داشته باشند و مراتب را به پرستاران محترم اطلاع دهند.

3- بیماران ملزم به انجام دستورات پزشک اعزام کننده به بیمارستان مانند انجام آزمایش، گرفتن عکس و مشاوره پزشکی می باشند.

4- بیمارانی که سابقه سرماخوردگی ظرف چهار هفته گذشته داشته اند، مراتب را به پزشکان و پرستاران اطلاع دهند.

5- آن دسته از بیماران که دندان مصنوعی متحرک دارند قبل از ورود به اتاق عمل، دندان مصنوعی خود را  به همراه خویش تحویل دهند.

6- نحوه صرف غذا قبل از رفتن به اتاق عمل بستری به شرح زیر می باشد:

الف) سن از صفر تا شش ماه : حداقل 4ساعت قبل از عمل نباید غذا بخورند. شیر برای این گروه سنی در حکم غذای جامد محسوب می شود.

ب) سن مابین شش ماه تا سه سال : تا 6 ساعت قبل از عمل نباید غذا بخورند.

ج ) سن بیش از سه سال : از 8 ساعت قبل از عمل نباید غذا میل کنند.

7- به منظور جلوگیری از تداخل با وسایل الکتریکی موجود در اتاق عمل، بیماران محترم قبل از اعزام به اتاق عمل زیور آلات فلزی خویش مانند گوشواره ساعت، النگو، گیر سر، انگشتر و غیره را در آورده و به همراه خویش تحویل دهند. درصورتی که انگشتر یا النگو قابل جدا  کردن نمی باشد مراتب را به پرسنل محترم اطلاع دهید.

8- بیماران محترم قبل از ورود به اتاق عمل به منظور جلوگیری از تداخل با وسایل بیهوشی لاک ناخن خود را پاک نمایند.

9-بیماران محترم قبل از مراجعه به بیمارستان حتی المقدور حمام نمایند و قبل از ورود به اتاق عمل با راهنمایی پرستاران بخش لباس زیر خود را درآورده و با لباس بیمارستان به اتاق عمل بروند.

10- در صورتیکه در بدن بیماران وسایل مانند کلیپس مغزی، پلاتین استخوانی، دریچه مصنوعی قلبی وجود دارد، مراتب را به پرسنل محترم اطلاع دهند.

11- بیماران محترم به هنگام ورود به اتاق عمل باید وسایل مصرفی خود را تهیه و با خود به اتاق عمل بیاورند.

12- در این مرکز کلیه بیماران بالاتر از چهل سال که تحت بیهوشی عمومی قرار می گیرند، نوار قلبی چند ساعت پس از عمل گرفته شده و قبل از ترخیص از بیمارستان توسط پزشک کشیک بیمارستان دیده می شود .

13- زمان شروع مایعات و غذای نرم پس از عمل در بیمارانی که تحت بیهوشی عمومی قرار گرفته اند، برای کودکان کمتر از شش ماه یک ساعت پس از عمل و به مقدار کم برای کودکان شش ماه تا سه سال 5/1 ساعت پس از عمل ( مایعات به مقدار کم) و برای بزرگسالان سه ساعت پس از عمل و مایعات به مقدار کم می باشد.

14- پس از ترخیص از بیمارستان، بیمارانی که تحت بیهوشی عمومی قرار گرفته اند تا 24 ساعت پس از عمل باید در دسترس باشند.

15- در کلیه مراحل اقامت بیمار در بیمارستان، یکی از همراهان بیمار و در مورد بیماران خارجی مترجم بیمار در دسترس می باشد .

16- به هنگام تشکیل پرونده و وقت ترخیص شماره تلفن های ضروری خویش را به بخش اطلاع دهید.

17- بیمارانی که تحت بیهوشی قرار گرفته اند ظرف 24 ساعت اول پس از ترخیص از انجام کارهای پیچیده و ظریف مانند رانندگی اجتناب نمایند و از گرفتن تصمیم های مهم خودداری نمایند.

 

مرکز چشم پزشکی بینا گستر شیراز

روند شکایت

چنانچه در طول اقامت خود در مرکز چشم پزشکی بیناگستر با مشکلاتی مواجه شدید در طول ساعت اداری با کارشناس IPD و در شیفت غیر اداری با پرستار IPD جهت رفع مشکل پیش آمده اقدام نمایید.

فرم هایی جهت نظر سنجی شما تهیه شده است که در انتهای پرسه درمان به شما ارائه آن به کارشناس IPD ما را در بهبود خدمات بهتر راهنمایی کنید.